지난 주말 부산 해군작전기지에서는 2009 부산 국제조선해양대제전의 일환으로 함정공개행사가 열렸습니다. 해군의 최신예 함정들이 일반인 관람객들을 맞이해 주었는데요. 그중에서도 특히 많은 사람들의 관심을 끌며 발걸음을 잡은 함정은 바로 아시아 최대의 수송함이라는 독도함이었습니다.~!

독도함에 직접 타보고 내부의 모습까지도 볼 수 있었는데요. 독도함의 실체, 같이 확인해 보시죠.~

부산 해군작전기지 입구에서 버스를 타고 군항으로 들어와 가장 먼저 만난 함정은 한국형 구축함(DDH-Ⅱ)인 최영함이었습니다.

군수지원함(AOE)인 대청함에도 벌써 많은 관람객들이 올라 있었습니다.그리고 드디어 등장한 독도함~!!

역시 듣던 대로 규모가 엄청났습니다.

독도함 주변에는 조그마한 물고기 떼가 가득했습니다.

배에 오르기 전엔 먼저 신종플루 예방을 위해 손을 소독해야 합니다.

이제 독도함 내부로 들어가 보겠습니다.

독도함에 대한 간단한 설명을 듣고 비행갑판으로 올라가 보았습니다.

함정 내부의 계단은 좁은 공간을 효율적으로 활용하기 위해 경사가 심한 편이니 미끌어지거나 다른 구조물에 부딪히지 않도록 주의해야 합니다.

이 곳이 바로 독도함의 비행갑판입니다. 이 곳에서 헬기들이 오르내리며 임무를 수행하고 차량 등을 탑재할 수도 있다고 합니다.

저 멀리 뛰어오는 수병이 작아 보일만큼 비행갑판이 넓었습니다.

수병복도 직접 입어보고 찰칵~!

해돌이는 관람객들 사이에서 인기 최고였습니다.

다시 독도함 내부로 들어가 보겠습니다. 격납고 안의 노란 차량들은 비행갑판에 착륙한 헬기들을 이동시킬 때 사용됩니다.

이 곳은 함내 수술실입니다. 실제로 말레이시아에서 연합상륙작전훈련 중 맹장 환자가 발생해 수술한 적도 있다고 합니다.

치과진료실의 모습입니다. 외부의 어떤 병원과 비교해도 손색이 없었습니다.

심지어 X-RAY 촬영실도 있었습니다. 독도함 장병들의 건강만큼은 걱정하지 않아도 될 듯 합니다.

함내 간이매점에서 판매 중이던 색깔 변하는 컵. 컵의 온도가 올라가면 오른쪽 컵처럼 글자가 파랗게 변한다고 합니다.

벌써 독도함을 떠날 시간이 되었습니다. 비록 짧은 시간이었지만 비행갑판에 올라보고, 함내 구석구석을 둘러보며 독도함을 가까이 체험할 수 있었습니다. 말로만 듣던 독도함의 실체는 바로 웅장함을 자랑하는 거대한 규모와 장병들 한명 한명의 열정이 아닐까 싶네요. ~^.^


"여기+"를 누르시면, 블루 페이퍼 새 글을 쉽게 보실 수 있습니다.

YOUR COMMENT IS THE CRITICAL SUCCESS FACTOR FOR THE QUALITY OF BLOG POST
  1. 이전 댓글 더보기
  2. Favicon of http://www.paradigmsolutions.co.za/fax2email.aspx BlogIcon fax2email 2012.11.27 15:47  댓글주소  수정/삭제  댓글쓰기

    We are a group of volunteers and opening a new scheme in our community. Your web site offered us with valuable information to work on. You’ve done an impressive job and our entire community will be thankful to you.

  3. Favicon of http://www.paradigmsolutions.co.za/reseller.aspx BlogIcon resellers 2012.11.27 15:50  댓글주소  수정/삭제  댓글쓰기

    I think this is among the most significant info for me. And i’m glad reading your article. But wanna remark on few general things, The web site style is wonderful, the articles is really excellent : D. Good job, cheers

  4. Favicon of http://www.paradigmsolutions.co.za/ BlogIcon Windows Hosting 2012.11.27 15:51  댓글주소  수정/삭제  댓글쓰기

    I always visit new blog everyday and i found your blog.”.’,

  5. Favicon of http://www.paradigmsolutions.co.za/reseller_linux_hosting_US.aspx BlogIcon Reseller Hosting 2012.11.27 15:52  댓글주소  수정/삭제  댓글쓰기

    Hi! There exists noticeably a bundle to comprehend this. I suppose you made certain nice points in features also.

  6. Favicon of http://www.paradigmsolutions.co.za/reseller_windows_hosting.aspx BlogIcon MS Sql Hosting 2012.11.27 15:55  댓글주소  수정/삭제  댓글쓰기

    Hi there mates, іts wonderful аrticle соncerning tutorіngand comρletely defined, keep it up all thе time.

  7. Favicon of http://www.paradigmsolutions.co.za/ BlogIcon ASP.NET Hosting 2012.11.27 15:55  댓글주소  수정/삭제  댓글쓰기

    So informative things are provided here,I really happy to read this post,I was just imagine about it and you provided me the correct information I really bookmark it,for further reading,So thanks for sharing the information.

  8. Favicon of http://www.crmbill.com/Helpdesk.aspx BlogIcon SAAS helpdesk system 2012.11.28 15:57  댓글주소  수정/삭제  댓글쓰기

    I was very encouraged to find this site. I wanted to thank you for this informative and useful read.

  9. Favicon of http://www.crmbill.com/Crm.aspx BlogIcon SAAS based CRM 2012.11.28 15:57  댓글주소  수정/삭제  댓글쓰기

    I found your website perfect for my needs. It contains wonderful and helpful posts. I have read most of them and got a lot from them.

  10. Favicon of http://www.crmbill.com/ BlogIcon crm saas 2012.11.28 15:57  댓글주소  수정/삭제  댓글쓰기

    Thanks for sharing this realist, objective review of Lenovo IdeaPad Y530 laptop. I found the post very useful and the price is very interesting. I will come back to read some more.

  11. Favicon of http://www.crmbill.com/ BlogIcon Web based business management 2012.11.28 15:58  댓글주소  수정/삭제  댓글쓰기

    Excellent site I have bookmarked your site yet and I will come back soon!

  12. Favicon of http://www.crmbill.com/Billing.aspx BlogIcon web based billing and invoicing 2012.11.28 15:59  댓글주소  수정/삭제  댓글쓰기

    Thanks for the info and the link, this will definitely save me a lot of time in finding the right hosting for my site. Kudos!

  13. Favicon of http://www.crmbill.com/Helpdesk.aspx BlogIcon web based help desk system 2012.11.28 16:02  댓글주소  수정/삭제  댓글쓰기

    I am glad to found such useful post. I really increased my knowledge after read your post which will be beneficial for me.

  14. Favicon of http://www.crmbill.com/ BlogIcon web based CRM 2012.11.28 16:03  댓글주소  수정/삭제  댓글쓰기

    This is my first time i visit here. I discovered a lot of interesting things within your blog especially its discussion.

  15. Favicon of http://www.crmbill.com/Billing.aspx BlogIcon web based billing system 2012.11.28 16:05  댓글주소  수정/삭제  댓글쓰기

    I'm really impressed about the quality of the content, thanks and keep on like this!

  16. Favicon of http://www.crmbill.com/Helpdesk.aspx BlogIcon web based support desk 2012.11.28 16:07  댓글주소  수정/삭제  댓글쓰기

    Thanks for all the great information I have found here. I see so much I can do with my blog now.

  17. Favicon of http://www.crmbill.com/Billing.aspx BlogIcon web based invoicing system 2012.11.28 16:08  댓글주소  수정/삭제  댓글쓰기

    like your website. This is a cool site and I wanted to post a comment to let you know, nice job!

  18. Favicon of http://www.crmbill.com/Billing.aspx BlogIcon automated billing system 2012.11.28 16:10  댓글주소  수정/삭제  댓글쓰기

    You got a really useful blog I have been here reading for about an hour. I am a newbie and your success is very much an inspiration for me.

  19. Favicon of http://www.crmbill.com/Helpdesk.aspx BlogIcon Web based Helpdesk 2012.11.28 16:11  댓글주소  수정/삭제  댓글쓰기

    It is really a nice and helpful piece of information. I am glad that you just shared this useful info with us. Please keep us informed like this. Thank you for sharing.

  20. Favicon of http://www.crmbill.com/ BlogIcon business management System 2012.11.28 16:11  댓글주소  수정/삭제  댓글쓰기

    Very useful information! Customers are the king in any market and hence their concerns should be tackled at the earliest. Social Media has provided a very convenient way of listening to the customers’ grievances and also addressing them quickly.

  21. Favicon of http://www.crmbill.com/ BlogIcon business management System 2012.11.28 16:12  댓글주소  수정/삭제  댓글쓰기

    Very useful information! Customers are the king in any market and hence their concerns should be tackled at the earliest. Social Media has provided a very convenient way of listening to the customers’ grievances and also addressing them quickly.